Rakastu asiakkaasi tarpeisiin – älä omiin tuotteisiin

Rakastu asiakkaasi tarpeisiin – älä omiin tuotteisiin.

Muotoiluajattelu ja yhteiskehittäminen mahdollistavat uudenlaisen kilpailukykyisemmän liiketoiminnan rakentamisen. Kun sidosryhmiä osallistetaan liiketoiminnan kehittämiseen, saadaan esille paljon hiljaista tietoa, jota on haasteellista kerätä muulla tavalla.  Hiljainen tieto puolestaan auttaa tekemään nopeampia ja parempia päätöksiä sekä tuo uudenlaista ketteryttä organisaation toimintaan.

Tuntuu siltä, että usein rakastumme omiin tuotteisiimme. Liiketoiminnan kannalta meidän olisi parempi oppia ymmärtämään asiakkaan tarpeita+haasteita ja kehittää liiketoiminta sekä teknologia tukemaan niiden ratkaisemista.

Jotta oppisimme ymmärtämään asiakkaan tarpeita+haasteita – siis asiakkaan arkea, niin tarvitsemme yhä enemmän yhteiskehittämisen toimintatapoja ja lisäksi ketteriä kokeiluja. Se, että osallistetaan ja kokeillaan ei vähennä tai kyseenalaista asiantuntijuuden/syvän ammattiosaamisen tarvetta – päinvastoin tarvitsemme asiansa osaavia ammattilaisia jalostamaan ideat tuotteiksi.

Saatat pitää myös näistä …

Mentorointi-canvaksen yhteiskehittäminen

Mentorointi-canvaksen yhteiskehittäminen

Asiakas: Business Tampere
Alkuintro
Vision Factory lähtee tekemään jokaisen case omanaan ja juuri siihen sopivaa ratkaisua etsitään yhdessä. Arvostan yhteistyössämme vuorovaikutuksellisuutta, yhdessä tekemistä, valmiutta ottaa vastaan haasteita ja sitä, että ei edetä valmiin templaten kanssa sieltä, missä aita on matalin. Mielestäni Vision Factoryn toimintamalli soveltuu erityisesti silloin, kun halutaan selkeyttää kompleksisia ilmiöitä tai ongelmia.

Asiakasymmärryspelin kehittäminen

Asiakasymmärryspelin kehittäminen

Asiakas: Cariitti Oy
Alkuintro
Peter Ruokonen, Cariitin toimitusjohtaja kertoo, miksi ja miten he rakensivat Vision Factoryn kanssa asiakas- ja markkinaymmärrystä kokoavan pelin pilottipalvelunsa kehittämiseksi. Hänen mukaansa yhteiskehittäminen pelillistäen soveltuu erityisen hyvin markkinaselvityksiin ja tilanteisiin, joissa ollaan tekemissä jonkin aivan uuden kanssa. Pelin tarkoituksena oli, että me opimme – että me keräämme asiakasymmärrystä ja tietoa markkinoista lanseerauksemme tueksi. Havaintomme oli …

Palveluiden kehitys valmistavan teollisuuden PK-yrityksissä

Palveluiden kehitys valmistavan teollisuuden PK-yrityksissä

Asiakas: Teknologiakeskus TechVilla Oy
Alkuintro
Kristan oppilaitostausta loi meille jo alussa luottamusta siihen, että hän todella kykenee viemään kehitystyön maaliin huomioimalla erilaisten osallistujien käyttäytymisen erilaisissa vuorovaikutustilanteissa. Arvostan hänen sitoutumistaan ja aktiivisuuttaan myös yllättävissä käänteissä. Projektissamme mukana olleet kohdeyritykset kokivat Kristan palvelun soveltuvan erityisen hyvin kehitystyön alkuvaiheeseen, jossa markkinatutkimus ja innovaatiotuotteistamissuunnitelma ei vielä ole valmis. Erinomainen case. Saimme …

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Tilaa Uutiskirje

Saat viimeisimmät uutiset.

Kiitos - Tilaus Onnistui!

Pin It on Pinterest

Share This